Strona główna / Aktualności / Europejski Dzień Śniadania - „Breakfast is Best”

Europejski Dzień Śniadania - „Breakfast is Best”

Śniadanie to dawka pozytywnej energii na cały dzień - zwłaszcza wtedy, gdy przed nami dzień wypełniony pracą lub nauką. Mózg zużywa około 25% dostarczanej organizmowi energii, więc w czasie wzmożonego wysiłku umysłowego nie wolno pomijać śniadań!

"Poranny posiłek zapewnia nam 25% energii, zaopatruje organizm w glukozę, która pobudza mózg do pracy i przyśpiesza proces myślenia. Jednocześnie zmniejsza problemy z koncentracją i pamięcią, poprawia naszą odporność i samopoczucie. Nawyk jedzenia śniadań dobrze wpływa na nasze zdrowie oraz wygląd, zapobiega nadwadze oraz spowodowanych nią chorobom. Ponadto posiłek jedzony bez pośpiechu, wspólnie z rodziną, kształtuje określone zachowania żywieniowe, uczy zasad savoir - vivre i kształtuje kompetencje społeczne".

Co na śniadanie powinien zjeść uczeń?

 

W diecie ucznia powinny znaleźć się ryby, bogate w kwasy omega-3, które poprawiają sprawność myślenia, rozumienia i zapamiętywania, a także produkty bogate w białko takie, jak jogurty, chuda wędlina, półtłuste sery. Nie można zapominać o owocach i warzywach, które wzmacniają koncentrację, a także o produktach pełnoziarnistych np. ciemne pieczywo, które dostarczą energii do nauki. Natomiast na stres i zmęczenie najlepsze są banany, suszone morele, czy orzechy. W dzień samego egzaminu należy zjeść pożywny pierwszy posiłek, a także wziąć ze sobą kanapkę na drugie śniadanie.

 

Pomysły na pełnowartościowe śniadania oraz więcej informacji dot. zdrowego odżywiania znajdziemy m.in. na stronie ogólnopolskiego programu edukacyjnego " Śniadaniowa Klasa" www.sniadaniowaklasa.pl oraz na Facebook: www.facebook.com/SniadaniowaKlasa. Program ten promuje prawidłowe zasady zdrowego odżywiania, ze szczególnym uwzględnieniem śniadania (w tym drugiego śniadania), jako podstawowego posiłku w ciągu dnia.

 

Źródło: Materiały prasowe Planet PR, Projekt Śniadaniowa Klasa.